طراحی بنر

طراحی بنر تبلیغاتی

طراحی بنر

طراحی بنر تبلیغاتی

مجهزترین سالن موزه‌ای تمبر ایران در موزه ملی ملک گشایش می‌یابد

تمبر

تمبر

مجهزترین و پیشرفته‌ترین سالن موزه‌ای تمبر در ایران با نمایش ۵۰۰ تمبر منحصربه‌فرد تاریخی ایرانی و خارجی، هم‌زمان با آیین گرامی‌داشت میلاد امام رضا(ع)، کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، سالن تمبر کتابخانه و موزه ملی ملک با بهره‌گیری از سناریوی محتوایی، ویترین‌های حرفه‌ای، فناوری‌های نوین اطلاع‌رسانی همچون تاچ‌اسکرین و ابزارهای جذاب چندرسانه‌ای و سرانجام، نمایش و گرافیک محیطی چشم‌نواز، در قامت یک سالن موزه‌ای با کارکرد و گرایش تعامل با مخاطب، هم‌زمان با نمایش تمبرهای منحصربه‌فرد، ارزشمند و تاریخی ایران و جهان در چارچوب استانداردهای جهانی با بهره‌گیری از توان کارشناسی و تکنیکی متخصصان ایرانی، فصلی نو در گستره موزه‌ای ایران می‌گشاید. کتابخانه و موزه ملی ملک، در طراحی و ساخت این سالن استاندارد و جدید، هدف‌هایی چون گسترش فضاهای نمایشگاهی و ایجاد فرصت بیش‌تر برای ارایه و نمایش گنجینه‌های نادیده آثار تاریخی خود را در نظر داشته است.

  

موزه‌ها در سیر حرکت و فعالیت خود در گذر زمان، در کنار گسترش ذخایر و گنجینه‌های کتاب و آثار تاریخی، همواره به توسعه فضاهای نمایشگاهی و تالارهای جدید نیازمندند؛ از آن‌رو که امکانی نو برای نمایش آثار تاریخی و نسخه‌های خطیِ موجود در مخازن فراهم می‌آید، همچنین ظرفیت‌هایی مناسب برای ارایه نوآوری‌ها و دستاوردهای نوین در زمینه‌های تخصصی پدیدار می‌شود. کتابخانه و موزه ملی ملک، بر این اساس با طراحی و ساخت سالن‌های جدید موزه‌ای در ساختمان این گنجینه در محوطه تاریخی باغ ملی تهران، سالن تمبرهای تاریخی خود را، به عنوان نخستین سالن نوبنیاد موزه‌ای در این موقوفه، با ویژگی‌هایی چون «بهره‌گیری از طراحی نور استاندارد موزه‌ای در داخل کشور برای نخستین بار»، «ساخت ویترین‌های موزه‌های توسط متخصصان داخلی»، «چیدمان روایت‌محور و تعاملی» و «بهره‌گیری از فناوری‌های نوین چندرسانه‌ای»، با حضور دوستداران فرهنگ، هنر و تاریخ ایرانی- اسلامی و کارشناسان برجسته تمبر در ایران افتتاح می‌کند.


سالن تمبرهای تاریخی کتابخانه و موزه ملی ملک، در طبقه دوم ساختمان این گنجینه، مجموعه‌ای از تمبرهای شاخص و برجسته موجود در گنجینه تمبرهای کتابخانه و موزه ملی ملک از دوره‌های گوناگون را دربرمی‌گیرد. اشیای این سالن، نخستین تمبرهای تاریخ ایران، تمبرهای دوره‌های قاجار، پهلوی و جمهوری اسلامی، تمبرهای مالی، خارجی و اتحادیه جهانی پست، تمبرهای ویژه (روچاپ، اشتباه چاپ و دندانه) و پاکت و کارت پستال را دربرمی‌گیرند. حدود ۵۰۰ تمبر تاریخی در این سالن -از مجموعه بیش از ۵۰ هزار تمبر تاریخی در گنجینه آثار تاریخی کتابخانه و موزه ملی- با بهره‌گیری از سازه‌های مدرن به ویژه ویترین‌های ساخته‌شده بر اساس طرح‌های نوین، به همراه توضیحات کارشناسی در چیدمانی جذاب به نمایش درمی‌آیند. کتابخانه و موزه ملی ملک، در عملیات عمرانی و طراحی داخلی این سالن کوشیده است از کارشناسان و متخصصانِ آشنا با استانداردهای روزآمد در زمینه‌های طراحی و آماده‌سازی تالارهای نمایشگاهی و موزه‌ای بهره گیرد. همچنین به‌کارگیری ابزارهای نوین و تکنیک‌های جدید ارایه و نمایش آثار موزه‌ای در آماده‌سازی فضاهای این سالن مورد توجه بوده است.


تمبرها از دل تاریخ سربرمی‌آورند


تمبر هرچند بخشی کوچکی از یک نامه یا بسته پستی به شمار می‌آید اما داستان‌های فراوان از تاریخ، فرهنگ و هویت ملی و جهانی را در خود گنجانده است. تمبر همچنین با مُهرهای مندرج بر خود، قصه‌هایی بسیاری از کشورداری، کشورگشایی و مرزهای جغرافیایی و فرهنگ ملی و بومی روایت می‌کند. تمبرها در پسِ چهره‌ها و تصویرهای خود، حکایت‌هایی از نمادهای ملی، قهرمانی، میراث فرهنگی، یادبودهای مذهبی، دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جای داده‌اند. تمبرها از یک‌سو ترویج‌دهندگان آموزش، پرورش، تندرستی و شادی‌اند و از سوی دیگر مرثیه‌خوان جنگ، ویرانی و آوارگی به شمار می‌آیند.


داستان تمبر از سال ۱۸۴۰ میلادی در لندن آغاز می‌شود؛ از تکه کاغذ سیاه و کوچک با تصویر ملکه الیزابت به ارزش یک پنس که بعدها به تمبر پنی سیاه معروف شد. نوزده سال بعد، ناصرالدین شاه در سفر به اروپا این محصول جدید صنعت پست را دید، پسندید و در بازگشت به ایران گروهی را مامور کرد همانند کشورهای اروپایی «پوست‌خانه‌ ممالک محروسه ایران» را صاحب تمبر کنند. داستان صد و پنجاه ساله تمبر ایران بدین‌ترتیب در سال ۱۲۴۷خورشیدی آغاز شد و این قصه همچنان ادامه دارد.


نخستین تمبر ایران نام خود را از واژه فرانسوی Timbre گرفت؛ اصطلاح «تمبر پستی» برگردانی از عبارت فرانسوی Timbre Postal یا Postal stamp انگلیسی است. تمبر و همه واژگان هم‌معنای آن در زبان‌های دیگر اما در واقع یک مدرک برای پیش‌پرداخت خدمات پستی را نشانگرند. این کاغذ کوچک بهادار، گاه دندانه‌دار، گاه بدون دندانه، با نوشته‌ها و تصویرهای گوناگون، رفته‌رفته میان همه کشورها به رسمیت شناخته شد و با گسترش «اتحادیه جهانی پست» همانند یک پیام‌رسان جهانی نامه‌ها را در سراسر جهان همراهی کرد.


http://www.mehrnews.com/news/4047545/%D9%85%D8%AC%D9%87%D8%B2%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%85%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B2%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D9%85%D9%84%DA%A9-%DA%AF%D8%B4%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%85%DB%8C-%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%AF

-

-

--

-

-

-

--

-

-

-

-

-

--

کارت ویزیت لایه باز سالن زیبایی سالن زیبایی طرح لایه باز کارت ویزیت سالن زیبایی  کارت ویزیت آرایشگاه زنانه لایه باز کارت ویزیت آرایشگاه زنانه psd دانلود کارت ویزیت آرایشگاه زنانه کارت ویزیت آرایشگاه زنانه نمونه کارت ویزیت اراشگاه زنانه  طرح لایه باز کارت ویزیت آرایشگاه زنانه

بهترین پنل اس ام اس بهترین نوع پنل اس ام اس برترین پنل اس ام اس ویژگی بهترین پنل اس ام اس دکمه فراخوان دکمه فراخوان بنر button call to action دکمه فراخوان چیست انواع تبلیغات انواع تبلیغات در ایران انواع روش های تبلیغات روش های تبلیغات اینرتنتی سامانه پیامک ارسال پیامک  سامانه ارسال پیامک پنل اس ام اس  تبلیغات بنری رایگان تبلیغات رایگان در سایت های پربازدید  روش تبلیغات بنری رایگان  کارت ویزیت لایه باز بیمه پاسارگاد  کارت ویزیت بیمه پاسارگاد دانلود طرح لایه باز بیمه پاسارگاد  نقشه ایران دانلود نقشه ایران طرح لایه باز نقشه ایران طرح لایه باز نقشه ایران به تفکیک استانی نقشه ایران psd

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.