طراحی بنر

طراحی بنر تبلیغاتی

طراحی بنر

طراحی بنر تبلیغاتی

نمایشگاه چیدمان آثار عباس کیارستمی آغاز به کار کرد

نمایشگاه چیدمان آثار عباس کیارستمی آغاز به کار کرد


شیراز- چیدمان آثار زنده یاد عباس کیارستمی از جمله طراحی گرافیک، پوستر و نمونه هایی از تیتراژ فیلم هایی که در آن نقش طراح داشته به نمایش در آمد.


به گزارش خبرنگار مهر، چیدمان نمایشگاه آثار گرافیک عباس کیارستمی که پنجشنبه شب در مکان جدید نگارخانه هان آغاز بکار کرد، تا ۲۷ شهریور جاری برپاست.

  

در این نمایشگاه «نشانه نوشته»ها و پوسترهایی که کیارستمی در عمر ۷۶ ساله خویش طراحی کرد به همراه جلد کتاب «گزارش یک مرگ» شاهکار ادبی گابریل گارسیا مارکز که توسط لیلی گلستان ترجمه شده و از سوی نشر مرکز به چاپ سوم رسید به نمایش در آمده است.




این درحالیست که در این چیدمان طراحی جلد آلبوم «سلانه» حسین علیزاده هم از نمونه آثاری می باشد که در کنار نمونه هایی از جمله تیتراژ فیلم قیصر به کارگردانی مسعود کیمیایی قرار گرفته است.


یکی از آثاری که در این چیدمان قرار دارد، تصویرسازی های کیارستمی برای کتاب احمدرضا احمدی با عنوان «من حرفی دارم که فقظ شما بچه ها باور می کنید» است؛ این کتاب از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نخستین بار در سال ۱۳۶۸ منتشر شد.  




همچنین در آیین گشایش این نمایشگاه، فیلم «در ستایش زندگی»، مصاحبه با عباس کیارستمی در ارتباط با گرافیک و هنرهای تجسمی نمایش داده شد.


از سوی برگزارکنندگان این نمایشگاه، مجموعه یادشده تلاشی برای به نمایش گذاشتن آثار مختلف طراحی گرافیک این هنرمند عکاس، فیلمساز، تدوین گر، نقاش و نویسنده عنوان شده که بخش تبلیغات تجاری(به دلیل عدم قطعیت در اطلاعات و مستندات آثار) در این نمایشگاه غایب است.




این رویداد هنری که حاوی مجموعه آثار گرافیک عباس کیارستمی است، با همکاری موسسه هنرهای تجسمی ویژه برگزار شده است.


به گزارش خبرنگار مهر، نگارخانه هان در دوره جدید فعالیت خود در خیابان حکیمی، اواسط خیابان، پلاک ۴١، جنب مدرسه فاطمه‌زهرا(س) شیراز قرار دارد.


کد خبر 4396150

 

mehrnews.com/news/4396150
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.