طراحی بنر

طراحی بنر تبلیغاتی

طراحی بنر

طراحی بنر تبلیغاتی

پوستر دارای هویت ملی نباشد متعلق به آن گستره جغرافیایی نیست

نیکلاس تراکسلر


شیراز- نیکلاوس تراکسلر، طراح گرافیک سوییسی پیرامون نقاط قوت و بهبود ضعف گرافیک ایران گفت: اگر شخصیت پوستر دارای هویت ملی نباشد متعلق به آن گستره جغرافیایی نیست.

نیکلاوس تراکسلر در حاشیه برگزاری سمپوزیوم گرافیک در شیراز که از صبح پنجشنبه آغاز شده و تا جمعه ۳۱ فروردین ماه جاری ادامه دارد در گفت و گو با خبرنگار مهر پیرامون نقاط قوت و بهبود ضعف گرافیک ایران گفت: آنچه در طراحی ایران شگفت انگیز می باشد استفاده از هنر مدرن از خوشنویسی ایرانی است.

  

وی در مورد ترکیب بندی در تایپوگرافی عنوان کرد: دیزاین را به عنوان بازی و سرگرمی درک کردم به خصوص تایپوگرافی؛ خیلی می تواند بازی را دخیل کند.




تراکسلر که به دعوت انجمن گرافیک ایران به شیراز سفر کرده افزود: بسته به محتوا ممکن است تایپوگرافی برقصد آواز بخواند یا گریه کند؛ بسته به موضوع می توان «تایپ فیسی» انتخاب کنیم که تصمیم مهمی به دنبال داشته باشد. اغلب دیزاین با زبان سر و کار دارد از این رو، بیشتر پیشروان تایپوگرافی مدرن و دانشجویان این قوانین را استفاده کردند.


این استاد دانشگاه های بین المللی اروپا با بیان اینکه دانشجوی گرافیک باید بیان گری خود را بیابد، درباره شیوه طراحی خویش گفت: برای ترکیب بندی جدید هرچه که در ترکیب بندی پیشین داشتم فراموش می کنم، مانند کودکان که آزادی را این گونه تجربه می کنند البته گفتن این آسان است اما در عمل سخت به شمار می رود، چراکه قوانینی است که باید آنرا رعایت کرد.


وی افزود: با اینکه سخت است برای طراحی پوستر باید به قوانین پای بند بود اما البته باید در انتخاب رنگ و فهم قوانین اولیه رنگ الزامی است.


تراکسلر در عین حال عنوان کرد: با اینکه طراحی خودم را دارم اما از مردم می پرسم که آیا این طراحی را درک کرده اند؛ دیزاین با هنرهای زیبا قاعدتا فرق دارد درحالیکه طراحی وظیفه آگاهی رسانی دارد؛ از شریان های اصلی دیزاین حفظ کارکرد خودش است چراکه تاریخ مصرف ندارد.




وی پیرامون اینکه هنرجویان چگونه می توانند غریزه خود را در طراحی بکار گیرند، پاسخ داد: همیشه باید تجربه داشته باشند و مدام به تمرین بپردازند؛ من دانشجویایی می بینم که تا کاری موفق دارند همیشه آنرا تکرار می کنند و راه جدیدی را دنبال نمی کنند.


وی با این وجود از گرافیک ایرانی نام برد و گفت: شیوه طراحان ایرانی موجب شده این فرایند کار را شخصی کند و این باعث شده که ما گرافیک دیزاین ایرانی داشته باشیم مانند آنچه در آثار رضا عابدینی دیده می شود که منحصر به گرافیک ایرانی است؛ این یک تجربه کاملا ایرانی است که از تزئینات و خوشنویسی ایرانی استفاده می شود.


این عضو اتحادیه ی بین المللی گرافیک اعلام کرد: هر مردمی هویت خود را دارد اما نشانه های این هویت باید در آثار خویش داشته باشید، اگر شخصیت پوستر دارای هویت ملی نباشد متعلق به آن گستره جغرافیایی نیست.


به گزارش خبرنگار مهر، ادامه سمپوزیوم گرافیک که با همکاری حوزه هنری فارس، موسسه آموزش عالی ارم شیراز و انجمن گرافیک ایران برگزار می شود با برگزاری کارگاه عملی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۳۱ فروردین ماه جاری در حوزه هنری ادامه می یابد.


https://www.mehrnews.com/news/4275418/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.